30/4/09

Discos ocultos | Suddenly One Summer



J.K. & Co. * Suddenly One Summer * 1968 * White Whale * Psicodelia

Jay Kaye tenía sólo quince años cuando ideó esta obra maestra de psicodelia oscura inspirada en los Beatles y concebida desde Canadá, en Vancouver, la British Columbia. Su madre, Mary Kaye fue realmente famosa en una banda de western en Las Vegas hasta que se trasladó al Norte. Ella fue la quién instó a su hijo a concluir este extraño y único trabajo exuberante en arreglos de orquesta y melódicamente superior a la mayoria de pop canadiense en la época. Al comienzo, con "Break of Dawn/Fly", a cualquiera se le eriza el cabello ante esa densidad emotiva y esa armonía deslizándose por los oídos. Otro chico prodigio, Robert Buckley, que estaba en una banda llamada Spring, le ayudó a rematar el LP, con instantes que quitan el aliento, como "Christine", pluscuamperfecta canción pop, seguida por el ácido de "Speed/Christal Ball" y la suave "Nobody". Jay intentó conectar con los espíritus, según el mismo contaba, a través del LSD y el disco es todo un viaje a través de esa substancia, como hicieran los Beatles y los Stones un año antes, por eso hay tanto acercamiento al Sgt.Peppers en "O.D." y en "Magical Fingers of Minerva". Corto LP, tan sólo treinta minutos más o menos, de un joven inquieto motivado por la esencia de la espiritualidad, pero con un número de canciones que valen por sí solas. Otra de las obras maestras escondidas en el tiempo.

Conexiones: The Beatles, The Left Banke, The Who

+ info:
http://therisingstorm.net/jk-co-suddenly-one-summer

http://phrockblog.blogspot.com/2009/02/jk-co-suddenly-one-summer-1968-canada.html
http://smalltownpleasures.blogspot.com/2008/12/jk-co-suddenly-one-summer-white-whale.html

http://redtelephone66.blogspot.com/2008/06/jk-co-suddenly-one-summer-1968-white.html
http://psychedelicobscurities.blogspot.com/2007/07/jk-and-co-1969-suddenly-one-summer.html
http://psychspaniolos.blogspot.com/2008/02/jk-co-suddenly-one-summer-1968.html
http://mza-acid.blogspot.com/2008/12/jk-co-suddenly-one-summer-can-1968.html


29/4/09

Els Trons

Fa una estona llegia el blog 'la escuela moderna' de Kiko Amat i m'he quedat al tercer paràgraf del darrer post, d'aquí no he pogut passar. La raó és que anomena un grup català que s'anomenen 'els trons' i per una raó desconeguda m'han cridat l'atenció, he visitat el seu myspace i ja és la cinquena vegada que escolto en "repeat" les cinc covers que tenen penjades al seu myspace, i això no m'acostuma a passar.

Copypaste directe del blog:
"ELS TRONS, una banda de 60's-garage-punk-del-bueno pero que además ha incorporado la óptica catalana sixties que popularizó el sello Concèntric y traduce al catalán -como hacían entonces Els Bonds, Els Dracs, etc- sus adaptaciones endiabladamente groovy de Seeds, Squires y Music Machine. "

Això és el que hi ha. Si, ho se, són versions i tot el que vulgueu, però son refotudament bons. Trobo que no ha de ser gens fàcil adaptar clàssics del garatge al català, sense perdre una ni una mica de força. Per ara identifico 'Un noi del carrer' (I ain't no miracle worker) de Chocolate Watch Band, 'Em trobarás a faltar' (you're gonna miss me) de 13th floor elevator i 'El que queda de mi' (The people in me) de the Music Machine. Si coneixeu les altres deixeu un missatget aquí sota.

En un forum llegeixo que hi ha ex-membres de 'los selenitas' entre els membres, hòstia, devia fer deu anys que no sentia anomenar aquest grup.

25/4/09

Daniel Johnston - Heart, Mind & Soul

Fa temps que volia pujar aquesta cançó en concret de Daniel Johnston, una personalitat que ella sola ja es mereixeria tot un reportatge dins la secció Històries increïbles. Com que és tant fàcil com mirar-se el relativament recent documental 'The Devil & Daniel Johnston' per aproximar-se al garbuix de la seva ment, he decidit penjar simplement la cançó. No he estat capaç de trobar-la enlloc d'internet així que he fet jo mateix el meu primer video utilitzant algunes escenes del film 'Hierro 3' de Kim ki-Duk aquesta mateixa tarde. Sense cap mena de pretenció simplement espero que us agradi la cançó. el tema pertany a l'àlbum (o cassette) 'The What of Whom', editat l'any 1982.