En aquesta sèrie de posts dedicats a tatuatges amb contingut literari, avui un fragment desesperat d'una obra sense títol que Charles Bukowski va publicar l'any 1972. És a dir, del mateix autor que en una altra ocasió va dir "[...] nací para robar rosas de las avenidas de la muerte."
all theories like clichés shot to hell, all these small faces looking up beautiful and believing; I wish to weep but sorrow is stupid. I wish to believe but belief is a graveyard. we have narrowed it down to the butcherknife and the mockingbird. wish us luck.
Fueron uno de los grupos mas aclamados de la new wave, incluso del punk, y no eran ni lo uno ni lo otro, lo que ocurre es que coincidieron con las premisas de urgencia que tenían estos dos sonidos. Andy Partridge y Colin Moulding eran unos John Lennon y Paul McCartney del punk, sus influencias derivaban del beat y la psicodelia de los 60 y este disco es una clara referencia de ello, un LP doble que supone su quinto trabajo y en que se escapan de los prototipos de la Nueva ola que les habían salpicado, desde el comienzo, con la atmosférica y psicodélica "Runaways" hasta los recuerdos a los Hollies, a los Beatles y a los Who en "Ball and Chain", que parece un cóctel de todos ellos. Un disco de pop añejo que, como en aquellos años se vuelve a recuperar el pasado, acaba sonando moderno y efectivo, con tremendos singles como "Senses Working Overtime" y "Fly on the Wall", con la característica voz de Andy y sus histrionismos. Ellos trataron de generar su propio estilo, algo que les acabó definiendo como una de las bandas más distintivas de la época, corroborado en un album demoledor como éste, con guiños constantes al ácido pop britanico de dos décadas antes -"Jason & The Argonauts", "No Thugs In Our House", "Melt the Guns"- o al nervio del presente -"Yatch Dance", "Down in the Cockpit", "Leisure"- y alguna excentricidad -"It's Nearly Africa"-. Dificilmente ubicables en las tendencias que se movían por el Reino Unido en aquellos años en los que todo se recomponía y se destrozaba con rapidez.
Conexiones: The Soft Boys, Squeeze, Elvis Costello, Magazine
Sleeveface.com, o una de les pàgines més curioses i que més visito darrerament. El concepte és ben senzill, tria una portada de disc i expandeix-la cap a la teva realitat. En trobareu desenes, la majoria de fans amagats darrere els rostres dels seus idols, algunes amb resultats realment curiosos. Jo ja tinc ganes de fer-ne una.
Aquesta és una història trista o joiosa, segons es miri. És la de Hachikō (o Hachi-Ko), un gos de raça Akita amb una vida de fidelitat i amistat al seu amo com n'hi ha poques. Com que les relacions massa submises no solen ser sanes, molt sovint acaben en llàgrimes, i aquesta també hi acaba, però ara d'admiració per un exemple de senzillesa viscuda amb una intensitat realment trasbalsadora.
Hachikō va viure a Tokio entre els anys 1923 i 1935 i era el gos de companyia del professor d'agrònoms Hidesaburō Ueno. Quan aquest va morir l'any 1925, Hachikō el van regalar a uns nous amos, però ell s'escapava cada dia per tornar a la seva antiga casa. Amb els temps, Hachikō es devia adonar que el Professor Ueno ja no hi vivia i el va començar a anar a buscar a l'estació de metro de Shibuya, on ja l'havia acompanyat moltes vegades, just a l'hora en què ell sabia que acostumava arribar.
Aquesta mena de vetlla de la mort del seu amo va atreure l'atenció d'altres viatgers, que li portaven menjar, i també la d'un antic deixeble del professor, que va començar a visitar-lo assíduament i a publicar articles periodístics lloant aquest formidable cas d'esperit de lleialtat. Aquesta campanya de reivindicació d'un exemple de devoció tan notori va fer que, l'any 1934, amb el protagonista a primera fila, s'erigís una estàtua a Hachikō a la parada de Shibuya. Durant la segona guerra mundial es va fondre, però el 1948 se'n va fer una de nova. Avui encara hi és i aquella entrada a l'estació ara es coneix amb el seu nom.
La història de Hachikō va succeir realment en un país que ja sabem que guarda especialment l'acompliment de valors tradicionals com la rectitud, l'honor, la fidelitat i la lleialtat. I com que aquests principis eren alguns dels més alts en el codi ètic dels samurais, a Hachikō també se'l coneix com l'Akita samurai.
Ja hi ha en marxa un remake de la pel·lículaoriginal japonesa que va contar la història de Hachikō. La nova versió serà una producció nord-americana protagonitzada per Richard Gere i Joan Allen, amb el títol de Hachiko: A Dog's Story, que aviat s'encarregarà de popularitzar aquesta increïble aventura.
Un dels vinils que més m'estimo de la meva petita, però creixent, col.lecció és una edició espanyola que va publicar alanicky (bajo licencia de Wand records, com resa la gal.leta interior) del disc 'Spotlight on Maxine Brown' l'any 1965. Quan el vaig comprar al 'Wah Wah' ara ja deu fer uns quatre anys, segurament va ser el disc pel que havia pagat més mai. Si ho penso fredament tampoc era tant i després n'he arribat a pagar bastant més per alguns. No em va importar mai, la veritat, sabía que el que tenía entre mans era una joia, la veu d'aquesta dona val un imperi. Aquest disc és una recopil.lació dels seus primers singles, però s'aguanta perfectament com un gran disc de soul per si mateix. Costa entendre com Maxine Brown mai va arribar a ser una gran estrella. El fet és que la discogràfica Wand sempre va preferir centrar-se en Dionne Warwick i això la va deixar en un segon pla. Tot i això Maxine Brown està reconeguda com una de les millors vocalistes de R&B del seu temps. Alguns dels seus èxits més importants van ser els duets gravats amb Chuck Jackson i, si em permeteu una suggerència, no us perdeu la seva versió de la mítica 'Hold on, I'm comming'. Els dos cantants porten aquesta cançó a un altre nivell i les seves veus donen un altre significat a l'àmplia ambigüitat de la lletra. A veure si algun dia la puc publicar aquí.
Avui però us presento una cançó que no apareix en aquest disc. 'One in a million' és la cançó amb la qual vaig descobrir aquesta gran artista, gràcies al recopil.latori 'The In Crowd, the story of northern soul', del qual ja n'havia parlat abans. Una d'aquelles cançons que ve de gust escoltar en determinades situacions, espero que aquesta en sigui una.
Un dels meus plaers dominicals, que abans cultivava amb més asiduïtat, tot cal dir-ho, és despertar-me de bon matí, quan els quioscs tot just alcen les persiones i els forns comencen a preparar el gènere. Amb un parell d'euros a la butxaca i el paquet de 'Lucky strike' començo a enfilar Gran de gràcia avall. Arribo a la Diagonal i empalmo amb Passeig de Gràcia acompanyat d'alguns turistes, comprant cruisants a preus impossibles a la baguetina catalana o estrenant el dia a les terrasses més cares de la ciutat. Quan arribo a Plaça Catalunya enfilo Portal de l'Àngel i aleshores, i només aleshores, em deixo perdre cada dia per carrers diferents del Gòtic fins a veure el mar. La darrera vegada que vaig fer-ho va ser ara fa un parell de setmanes, el dissabte dels vendavals. La força dels elements era fascinant. Caminar a contravent rodejat de vidrieres esclafades, motos tumbades i senyals arrencades d'arrel té quelcom d'alliberador també. Quan voltava per la Barceloneta em vaig topar amb un ex-company de feina que em va explicar alguna anècdota del meu antic lloc de treball que encara no sabía. Ens despedim i acabo el meu trajecte com sempre. El passeig marítim m'ofereix una pau molt desitjada, la llum d'aquelles hores té molt de tranquilitzadora. Faig un petit esmorzar i fumo unes quantes cigarretes contemplant una munió de surfistes competint per agafar la millor onada. Aleshores recordo la maravellosa sensació de trobar-se dins de l'aigua i contemplar el món des d'una altra perspectiva. Enfilo de nou cap a la parada de metro de la Barceloneta i sento un bon grapat de sirenes que fugen en auxili d'algú. Quan arribo a casa llegeixo a la Vanguardia digital que un poliesportiu de Sant Boi s'ha enssorrat i ha provocat una desgràcia. Només desitjo que si existeix un cel sigui semblant a fer surf de bon matí, és el millor que se m'acut pensar en aquells moments. Poc després, navegant per funkysurfing.com, trobo una sèrie de fotografies que em posen la pell de gallina. Un afortunat va tenir l'oportunitat de tocar el paradís durant uns pocs segons a la Berceloneta. Amb la voluntat d'encomanar-vos aquelles sensacions us invito a pitjar play al reproductor. Escoltareu els Trashmen tocant 'King of surf'. Aquest grup de St. Paul Minneapolis, Minnesota (un lloc ben rar per crear un grup de surf, com sentireu a dir al presentador del vídeo), va facturar una cançó que, tot i ser clavada a 'Johnny B. Goode' de Chuck Berry, té una tornada que ella sola és mereix un monument. Escolteu i contempleu les fotografies. Això és un homenatge.
Com tots els caps de setmana, dissabte passat al migdia vaig anar a fer la compra al súper. Com és habitual, en això tampoc no hi ha mai cap canvi, tenien posat exactament el mateix fil musical amb què regularment em distreuen les oïdes mentre poso la llet, l'aigua, el formatge i els iogurts al cistell. I abans d'ahir, com cada cop que hi vaig, va tornar a sonar la mateixa cinta, amb les mateixes cançons i en el mateix ordre, que ja em sé de memòria. Comença amb aquesta peça dels ABC i segueix amb altres hits de synth-pop de la mateixa època, com el Tainted Love dels Soft Cell i el Don't You Want Me dels Human League. Tots ells doncs, són part indissociable de la meva compra sabatina. No hi ha cap manera d'escapar-me'n.
El vídeo correspon a la primera de les cançons perquè és el senyal que, com cada dissabte, aquell també tornarà a ser igual que tots els altres. Quan la sento, aixeco el cap, somric, i continuo la compra. Per cert, avui hi he passat un moment a la sortida de la feina per una urgència i la música que sonava era una altra, La chica de ayer ("mi ca-ca-ca-cabeza da vueltas persiguiéndote...")