4/6/09

Tros de tema!


Jo, personalment, fa temps que no vaig a festivals multitudinaris. Les coses avancen al seu ritme i arriba un moment que dius prou. No és que descarti anar-hi més endavant, però només pensar en el mal de peus que m'esperaria al finalitzar prefereixo girar el cap i agafar els auriculars que tinc damunt del giradisc d'aquí a la vora.
Una de les coses que sempre m'han fet més gràcia d'aquest tipus d'espectacles són els cartellets que acostumen a portar alguns dels assistents i que alcen ben amunt des de les primeres files d'esquena a l'escenari amb la paraula "Temazo" escrita sobre els suports més inverosímils. Aix, no se vosaltres però a mi aquesta paraula em fa venir esgarrifances. No estic lliure de culpabilitat, ho reconec, jo també l'he utilitzada, més d'un cop. No, no sóc dels que es passeja amb els cartellets davant de l'escenari però ja sabem que això de l'economia de llenguatge, generalment, juga males passades i el meu vocabulari no és massa ric.
Ara que estic posat més que mai cavant les arrels de la nostra música, he decidit crear una associació per defensar els interessos d'aquesta llengua que cada dia, vergonyosament, escric i parlo pitjor. Així, des de la P.N.L.C.P.M.N.E.A., és a dir, la 'Plataforma per la normalització lingüística del Català en el panorama musical de la nova escena actual' tenim com a primera demanda eliminar la paraula 'Temazo' del nostre vocabulari d'una vegada per totes. Com a solució definitiva volem que el jovent d'avui en dia porti cartells amb la frase 'TROS DE TEMA' als grans concerts que es celebren a les nostres terres. Algú s'hi apunta?

Nota mental: Potser hauria de crear un grup al Facebook per atreure més l'atenció...

5 comentaris:

Orio43 ha dit...

Hola soc orio43, tinc un bloc on penjo cançons en català, no se si el coneixes però per si de cas et poso l'enllaç.
http://orio43musica.blogspot.com/

Ja em diras que et sembla, no tinc altre manera de contactar.

Jordi Sabaté ha dit...

Hola Oriol, si home i tant que la conec! de fet sóc seguidor del teu blog i t'hi he deixat un parell de missatges que em vas contestar fa poc. Aquí hi trobaràs alguns discs de concèntric enllaçats al teu blog i aviat en penjaré alguns (Drums i Xerracs) que potser t'interessen. Merci pel comentari.

Arnau Sabaté ha dit...

brutal! jo me'n faig fan!

el Nano ha dit...

Iep!
Molt bona pensada això de redreçar el parlar musical.
Contraproposta: Llamp de cançó!
Un "això brama!" també estaria bé.
Tema és argot jazzístic, clàssic...i nosaltres encara cantem cançons.
Tros un calc de "pedazo".
Què me'n dius?
Salut i foc!
He obert un bloc especilitzat en el el modernisme catauà, si hi vols fer una ullada:
modernismeaborigen.blogspot.com

Salut i felicitats pel bloc!

malcombowie ha dit...

Gràcies pel teu comentari, Nano. Queda anotat i en prenem nota. Seguiré el teu rastre. Bona sort!