15/5/09

Small Faces Vs. Lack of Afro

Un dels primers discs que vaig gosar recomanar (ugh!) en aquesta web ara ja fa temps va ser el primer llarga durada editat per Lack of Afro, 'Press on'. Posats que els mesos que han passat des de llavors son considerables i encara continua sent una de les referències que més sovint reescolto, trobo que és el candidat perfecte per ser el nostre següent protagonista a la secció versus.
No se fins a quin punt aquest disc va tenir repercussió mediàtica o de vendes però la meva sensació és que va passar més o menys inadvertit i, això, em sembla d'una gran injusticia. Si, ja ho se, d'injusticies n'hi ha moltes al món i de molt més greus, dos pedres.
Un dels primers singles extrets de 'Press on' era 'touch my soul', segurament un dels talls més avantguardistes (per dir-ho d'alguna manera) del disc i un clar exemple de com Adam Gibbons havia aconseguit fusionar, de forma magistral, classicisme i modernitat a parts iguals.
Ah si, el tema inclou un sàmpler de la veu d'Steve Marriott dels Small Faces cantant a 'Afterglow (of your love)', de fet aquesta és l'excusa d'aquest post. Aquesta i que m'encanta veure gent ballant Northern soul, ja m'entendreu. Tot esperant el seu segon disc...

Small Faces - Afterglow (of your love) [1968]


Lack of Afro - Touch my soul [2007]

3 comentaris:

malcombowie ha dit...

T'haig de felicitar per tots aquests últims posts. Grans, realment esplèndids. Una abraçada

Jordi Sabaté ha dit...

Merci. Jo no dono l'abast amb els teus discs que intento escoltar quan l'ocasió s'ho mereix. Entre això i que darrerament internet va fatal i em tallen la linia de tant en tant ja m'ha entrat la paranoia amb la nova ministra de cultura i la seva política antipirateria. Jo fa temps ja he decidit no penjar res.

malcombowie ha dit...

A primera hora del matí, que és quan jo em connecto, va prou bé, però també he notat que a les principals hores del dia (la tarda i el vespre, sobretot) va com el kul. Sobre la Ministra, per si de cas jo he deixat de penjar fitxers i només enllaço pàgines. He sentit que han tancat blocs de música i em sabria greu que passés amb Newton Town