17/7/08

replantejant continguts

Navegant per internet he anat a topar amb una sèrie de ponències enregistrades en video del passat congrés ArsGames 2006 a Madrid. Com que poques vegades parlem de videojocs a Newton Town he pensat que seria particularment interessant publicar la conferència d'Enrique Diez sobre la construcció social de valors a través dels Videojocs. Destacar, sobretot, els seu anàlisi crític del simulador social 'the Sims', que paradigmàticament sovint apareix com a exemple de joc no violent amb un interés especialment important per al públic femení, a part de ser un dels jocs més venuts de la història.
Destaca també l'esperança del ponent d'oferir una visió des d'un punt de vista didàctic -alhora de plantejar la possibilitat d'integrar nous continguts i models diferents- per ampliar el concepte de joc i art dins d'aquest sector, relativament jove, però que ha evolucionat desaforadament fins a convertir-se en un dels sectors econòmics més importants dins els països occidentals. Sens dubte aquesta ràpida expanssió ha comportat més inconvenients que aventatges a aquest entreteniment de masses.
En definitiva, un anàlisi interessant que no deixa de poder-se extrapolar a tots els altres mitjans. Si decideixes invertir-hi una hora trobaràs un anàlisi crític del món dels videojocs poc habitual, si més no en profunditat.

4 comentaris:

malcombowie ha dit...

m'han dit que els pares també hi juguen a aquests jocs, és possible?

Jordi Sabaté ha dit...

Algunes dades interessants.
Segons la Entertainment Software Association (EEUU):
-edad promitja del jugador és de 33 anys.
-El 38% és de sexe femení i d'aquestes el 30% tenen més de 30 anys.
-el 24% son persones de més de 50 anys.
-el 69% de caps de familia son videojugador/a.

Segons Adese (Asociació Espanyola De distribuidors i editors de Software):
-la edat mitja oscil.la entre 14 i 34.
-el 37,5% són dones.
- Espanya és el quart consumidor europeu després del Regne Unit, Francia i Alemanya però també el que te més pirateria al respecte.

malcombowie ha dit...

Vaig seguir la conferència fins al final i la veritat és que em vaig quedar escandalitzat i deprimit a la vegada. És cert que el tema el desconec totalment i des de la ignorància suposo que és fàcil que es generin interpretacions histèriques. Molt interessant.

Jordi Sabaté ha dit...

Home, no crec que sigui com per deprimir-se, el mateix que es diu aqui es podria dir del cinema, la televisió o la publicitat. El que es trist és que la industria estigui encegada en capar les infinites possibilitats d'un mitjà. Per sort hi ha gent que pensa diferent.