12/2/09

Maxine Brown - Spotlight on Maxine Brown [1965]

Un dels vinils que més m'estimo de la meva petita, però creixent, col.lecció és una edició espanyola que va publicar alanicky (bajo licencia de Wand records, com resa la gal.leta interior) del disc 'Spotlight on Maxine Brown' l'any 1965. Quan el vaig comprar al 'Wah Wah' ara ja deu fer uns quatre anys, segurament va ser el disc pel que havia pagat més mai. Si ho penso fredament tampoc era tant i després n'he arribat a pagar bastant més per alguns. No em va importar mai, la veritat, sabía que el que tenía entre mans era una joia, la veu d'aquesta dona val un imperi. Aquest disc és una recopil.lació dels seus primers singles, però s'aguanta perfectament com un gran disc de soul per si mateix.
Costa entendre com Maxine Brown mai va arribar a ser una gran estrella. El fet és que la discogràfica Wand sempre va preferir centrar-se en Dionne Warwick i això la va deixar en un segon pla. Tot i això Maxine Brown està reconeguda com una de les millors vocalistes de R&B del seu temps. Alguns dels seus èxits més importants van ser els duets gravats amb Chuck Jackson i, si em permeteu una suggerència, no us perdeu la seva versió de la mítica 'Hold on, I'm comming'. Els dos cantants porten aquesta cançó a un altre nivell i les seves veus donen un altre significat a l'àmplia ambigüitat de la lletra. A veure si algun dia la puc publicar aquí.
Avui però us presento una cançó que no apareix en aquest disc. 'One in a million' és la cançó amb la qual vaig descobrir aquesta gran artista, gràcies al recopil.latori 'The In Crowd, the story of northern soul', del qual ja n'havia parlat abans. Una d'aquelles cançons que ve de gust escoltar en determinades situacions, espero que aquesta en sigui una.

1 comentari:

Jordi Sabaté ha dit...

http://www.megaupload.com/?d=DX8F3KLV