15/10/08

Vídeo musical | The Pale Fountains


No puc amagar que el vídeo d'avui l'ofereixo, en gran part, per motius purament sentimentals. És un gran tema, que ningú no en tingui cap mena de dubte, però és que les imatges, la cançó, i fins i tot el disc (dels pocs vinils que encara vull tenir a casa ben a prop meu), perduren immaculats a la meva memòria vint-i-tres anys després, més de la meitat de la meva vida.

El meu amic dareboy, que sempre estava molt més a l'aguait de les coses que no pas jo, era un fanàtic d'alguns programes de TV3, del Max Headroom Show per exemple, però sobretot dels programes musicals d'en Manuel Huerga, com l'Estoc de Pop o l'Arsenal, dels que ell en treia petroli, musicalment parlant. I, és clar, jo me n'aprofitava. En una època en què no existia Internet i el nostre rebost musical era més aviat auster, les cintes Betamax en què ell gravava aquells programes eren, per nosaltres, reserves de les que després podíem estar bevent durant setmanes. I aquest vídeo dels Pale Fountains, que va sortir a la segona part del programa que Arsenal va dedicar al Pop/Rock Britànic, n'és un bon exemple. A continuació, ell es va comprar el disc (...from Across the Kitchen Table; Virgin, 1985) i un temps després també me'l vaig comprar jo. Només un prec final, ja que hi sou, aprofiteu per donar un tomb per la web del programa i meravelleu-vos de la qualitat de les seves produccions. Si posteriorment l'han tornat a emetre jo no me n'he assabentat, i és una autèntica llàstima perquè de debò que m'agradaria tornar-los a veure.

També m'agrada incorporar aquest vídeo a Newton Town perquè és una instantània de l'estètica d'uns anys (aquells pentinats: tots sortim a les fotos amb el cap quadrat!) que no llueix tant com la dels 60 o els 90 però que va ser la nostra i que va parir artefactes musicals tan honestos i sincers com aquest.


Com a coda final no em puc resistir a dir amb cert orgull que en Manuel Huerga és exalumne de l'escola Sant Gregori de Barcelona, de la que, com a algú que també hi va estudiar, només puc dir-ne coses positives. Ell, a més, hi va realitzar i codirigir el seu primer film, Un dia de classe, produït per un professor del centre, en Francesc Garriga.


The Pale Fountains - ...from Across the Kitchen Table - Jean's Not Happening