1/3/09

Vídeo musical | The Easybeats

Com sempre, fa ja tantes setmanes que tinc desat aquest vídeo esperant a penjar-lo a Newton Town que ara ja no recordo d'on el vaig treure. Algun enllaç a partir d'un altre enllaç que encara em va portar a un altre enllaç i que em va conduir a YouTube, suposo. El tema és una autèntica bomba i mereix pocs comentaris a banda de recomanar escoltar-lo a un volum ben alt. És vibrant, pur rock & roll, proto-punk, beat, pop mod delinquent provinent d'Austràlia d'una banda que, al seu dia, des d'aquell país se la va promocionar per competir amb els Beatles. Si en voleu més, podeu continuar amb el seu clàssic Friday on My Mind, un single de 1966 que, a més, va ser el seu èxit més important i que el 2001 va ser considerada la millor cançó australiana de tots els temps.

Creieu-vos-ho o no, els AC/DC, que també són de Sydney, porten aquest grup als seus gens. Resulta que George Young, guitarrista i co-compositor dels Easybeats, va ser productor dels primers discos d'aquella banda de rock dur, on tocaven els seus germans petits Malcolm i Angus. De fet, aquestes últimes setmanes també els he escoltat els AC/DC, però aquesta és una altra història i els que em coneixen segurament no se la creurieu.


The Easybeats - 1966 - Sorry

4 comentaris:

Arnau Sabaté ha dit...

boníssim!!

Comtessa d´Angeville ha dit...

Adore tant la música que es fa allà! Austràlia és la terra promesa del rock

malcombowie ha dit...

Ben dit, Comtessa, tot i que les meves top bands de les antípodes són molt més contemporànies: Augie March, The Triffids i The Go-Betweens. M'hi passaria dies escoltant-los!

Anònim ha dit...

http://goldenbrown77.blogspot.com/2009/04/easybeats-definitive-anthology.html