18/1/09

Oasis Vs. No way sis

Aquest divendres passat, després d'un excel.lent sopar japonés en bona companyia, un cosmopolitan i uns quants gin tonics al ginger (un lloc molt agradable, per cert) i una passejada per les entranyes del raval, el meu subconscient va navegar fins a l'època en que encara escoltava oasis. En plena conversa amb la gent de indiespot i a continuació d'una merescuda menció a la fantàstica versió de I'm the walrus que va publicar oasis com a cara B del seu single 'cigarrettes & alcohol' (ho sento Edu, em sembla que no tinc intenció de despendre-me'n), la coca-cola va pareixer pel mig.
No se si molta gent ho recordarà, ja ja quasi ho tenia oblidat, però en plena època d'ebullició brit-pop va sorgir la polèmica per la semblança del single shakermaker amb el famosíssim jingle de la coca-cola 'I'd like to teach the world to sing'. La història en si no em resulta interessant, simplement oasis van haver de pagar 500.000 dolars australians als compositors del jingle. El curiós del fet és que a expenses de la polèmica un grup anomenat 'no way sis' va publicar un curiós single amb clares referències estètiques i musicals al grup de manchester on versionejaven, aquest cop si, legalment la cançó de la coca-cola.
Tot sigui per la curiositat o pel fet que darrerament hem parlat sobre versions, inspiració i plagis, us deixo amb ambdues version. Per cert, he de recuperar el single de les capses dels mals endreços la propera vegada que viatgi a Lleida.
Un cop, quan a en Noel li van preguntar per la polèmica en una entrevista ell simplement va respondre: 'Ara bevem Pepsi'. Doncs això, salut.

No way sis - I'd like to teach the world to sing:


Oasis - Shakermaker:

2 comentaris:

malcombowie ha dit...

Aquesta si que és bona, no la sabia. I res com un lloc agradable on seure i fer un beure després d'un sopar, hi estic d'acord

Arnau Sabaté ha dit...

jo vaig estar ausent durant la conversa cocacolicoàsica, pero de totes maneres els vidios m'han molao!! Si que va molar la nit si...